Alltid rött, alltid rätt... Eller?

Nu sitter jag bara och väntar på att klockan ska bli 19:28 och att
det ska komma ett litet mail som talar om att jag vunnit auktionen
på världens snyggaste Kent affisch!.

Förutom det kan jag berätta att när jag kom hem från avesta i söndags
och åkte igenom den lilla med mycket hemska by som jag bor i, så kom jag på
att detta är en kommunist by! Det är jätte läskigt.
Alla hus ser exakt lika ut, det vill säga röda, med vita knutar. (rött- kommunist färg!)
Man får inte ens ha någon annan färg på husen här, plus att man får inte ens
bygga husen som man vill. De ska se ut på ett visst sätt.
Man får inte ens ha vilka fönster man vill, för då bryter strejken ut.

Nej, jag har aldrig varit riktigt för det där med att alla ska vara likadana
ha samma saker, och se lika ut. Människor är olika, har olika behov.
Det gäller nog även hus tror jag, idotisk regel att allt ska vara rött  (och dött).
Alltid rött, alltid rätt som imperiet skulle sagt det.
Men det tror jag inte ett dugg på!
Därför bojkottar vi kommunist byn jag bor i,
jag kan bojkotta hela vänstern när jag ändå håller på.
Länge lever personalismen och valfriheten!


Kommentarer
Postat av: Emma

Men rött är sött! Fast du har en poäng.

2008-10-23 @ 19:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0