Den som väntar på något gott...

Gud uppfinn nåt nytt
Som gör det lätt att hålla ut.
Nåt för dom som väntar
Dom som orkar vänta mer

- Joakim Berg - Nåt för dom som väntar.

Låten går om, om, och om igen.
Fantastiskt underbar låt enligt mig.

Det är lördagkväll, och jag sitter hemma och gör näst intill ingenting.
Eller jag har ägnat några timmar åt att skriva, framför allt dikter.
Vissa har blivit bra andra mindre bra, och vissa raderade jag efter första raden.
Mitt godis börjar ta slut, och min två liters coca-cola går också mot sitt slut, bittert.
Att bero på absolut ingenting...?

Nu ska jag ägna resten utav lördagkvällen åt att vänta på bättre tider,
vänta på att något nytt, vänta på ett bättre liv?

Kom ihåg att,
man kan älska trots att världen är som den är!


Kommentarer
Postat av: SANIBO

sv: men härligt :)

det är alltid lika kul, thanks.

2008-10-26 @ 00:27:01
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag har inte riktigt fastnat för den där Nåt för dom som väntar.

2008-10-27 @ 17:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0