I´m so naive.

I fredags när jag gick hem från skolan kollade jag igenom
alla läxor, prov, och arbeten som skulle göras.
Till min stora glädje och förvåning upptäckte jag att veckan som
börjar imorgon var en lugn vecka, att jag skulle få en plugg-fri-helg.

Nu sitter jag här på söndag kväll och jag inser nog bara att min upptäckt
i fredags endast var önske tänkande, att jag blundade för verkligheten som alltid,
att jag lätt min naiva hjärna styra.
För nu sitter jag här igen och druknar i arbeten och hatar mig själv lite för att
jag bestämde mig för att bara leva den här helgen.
Hur kunde jag vara så dum att jag tog mig tid till att andas och leva?!

V.41
Måndag: Historia redovisning.
Torsdag: Ska hålla tal, fast vet inte om vad än. (PANIK HJÄLP MIG!).
Torsdag: Texkommunikation (Minns knappt vad vi skulle göra men ngn skit.)
Fredag: Engelska boken.

Okej egentligen är det inte mycket, plus att jag egentligen läst ut engelska boken.
Men jag borde börja plugga på nästa veckas (V.42) prov och jag har fetaste svenska boken
att läsa ut tills dess oxå.
Man kan inte ens ta en vecka i taget nu, nej för här måste man helst tänka en månad i taget!
Sen är jag en sån där jobbig människa som kräver lite tid till att andas och hinna träffa vänner
emellan åt. Jag vet visst är jag krävande och jobbig?!
Nej, nu gör jag som alltid jag skiter i allt och satsar på att börja göra någon nytta
lite närmre nästa helg.
Nu ska jag nog fortsätta drömma mig vidare och njuta av min plugg-fria-helg.
Ibland älskar jag att jag är så naiv.

Dagens goda råd:
Sluta tänk, och börja andas så håller drömmarna lite längre.


Kommentarer
Postat av: Emma

Hålla tal? Åh, fusk, jag vill också.



Strunta i allt och göra det i sista minuten är en trevlig taktik ibland.

2008-10-06 @ 17:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0