....DEN SUGER!

Räta linjens ekvation i allmän form.
Det är så fruktansvärt ointressant, onödigt, och oviktigt,
så jag vill bara spy ner hela boken, sen riva sönder den och
till sist göra en fin liten brasa och elda upp den.

Jag kommer hata matte helhjärtat tills den dagen någon
person kan komma fram till mig och ge mig minst tre goda skäl
till varför jag måste kunna räkna t.ex. Y=kx+m.
Nej precis det finns ingen anledning mer än skolorna måste
sysselsätta oss stackars elever som inte har något annat att göra (IRONI).
Jag undrar ärligt talat vem som trycker dessa fula matteböcker och sätter
upp målen i skolan...?
Är det någon korkad politikers påfund eller är det skolverket,
eller har de kommit på någon idiotisk pakt tillsammans.

För jag kan garantera att alla svenska ungdomar skulle kunna
komma på minst hundra andra saker som det skulle kunna göra
istället för att ägna cirka 50 timmar åt att räkna matte.
Eller ännu värre i vissa fall 100 timmar.
(Som bara blir 75 i praktiken, men det är fortfarande 75 timmar för mycket.)

Jag kommer varken bli en bättre eller smartare människa för
att jag kan räkna ut  ekvationer på massa linjer hit och dit.
För helt ärligt kommer jag aldrig någonsin ha någon nytta av det.

Jag kan plus och jag minus det klarar jag mig fint på..
Det är inte för inte som miniräknaren uppfanns...

Nu bojkottar jag matten ännu en gång.
För så här tycker jag om matten,
DEN SUGER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0