Det finns ett ord för det jag lider av men jag har glömt det nu.

10.30 tvingade jag mig upp ur sängen,
håret stod åt alla håll och ögonen var knappt öppna.
Men när man sätter igång Lars winnerbäck - Kom
så vart man mer än vaken, man blev till och med lite glad!

Med Lars winnerbäck i högtalarna och dammtrasan i handen
så ska faktiskt Jag, Marie, STÄDA!
Ja ni hörde rätt jag ska städa hela övervåningen!
En gång är ingen gång, två gånger är en vana.
Så glöm att de kommer bli en vana det här.

Nu ska jag fortsätta med att damma, torka golv, och dammsuga.
Tacka vet jag städerskor!
Ska nog hyra in en sån nästa gång det måste städas här hemma.
Men som sagt bäst jag skyndar mig innan dammråttorna äter upp mig.
Så pusshej!

Dagens goda råd:
Städa aldrig! Det kommer ändå nya dammråttor om en vecka igen.


Kommentarer
Postat av: Emma

Det är mycket bättre att städa med musik i bakgrunden, fast man kan inte kalla städning för nåt bra ändå..

2008-09-21 @ 08:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0